Tidigare i dag (söndag) har det regnat kraftigt och även på onsdag ska det regna mycket.
Men enligt kvällens väderprognos ser det ut att bli uppehåll på tisdag kväll, så så det verkar bli en dammfri tisdagsrunda mellan skurarna.

Jag har i alla fall planerat en runda på 69 km med fikapaus på Rönnåsen.
Enligt SMHI ska det regna mycket i morgon, måndag.

På tisdagen ser det ut som att regnet har dragit förbi.

Enligt väderprognosen i TV4 ser det ungefär lika ut.

Enligt SMHI ska det bli en mulen men regnfri kväll vilket blir perfekt för en tisdagsrunda.

Att köra en sväng på onsdag med start från Högbo Qvarn verkar inte vara ett bra alternativ.

Uppdatering 20240715 21:30
Om väderprognosen håller startar vi klockan 18:00 i morgon från Preem-macken i Järbo och enligt planen kommer vi tillbaka vid 20:30-tiden.

