Jag passade på att besiktiga min KTM 790 Adventure R på Motorcykelns dag.
Men efter att jag hade rullat ut 790’in ur garaget gick det inte att starta motorn, eftersom den tyckte att det var Key Failure. De har hänt förr, men oftast är det bara att ta ur nyckeln och prova igen så funkar det. Men tydligen ska man kunna programmera nyckeln enligt instruktionen på YouTube.
Jag fick igång motorn och sen körde jag mot Sandviken. Men vad är detta, här var det blockerat med stora stenar tidigare, men nu satt det en bom där.
Det är i alla fall ganska lätt att passera bommen.
Jag körde till Dekra där de dagen till ära hade drop-in för motorcyklar.
Besiktningsmannen blev nöjd när han fick köra en riktig hoj.
Det var snabbt kollat och allt funkade så det blev ingen anmärkning.
När jag hade besiktigat körde jag in på Nya Tunavägen.
Jag såg att Microsoft breder ut sig på ett allt större område.
Jag tog en liten paus för att ”vattna buskarna” 🙂
Dags att gasa vidare.
Här var det tidigare blockerat med stora stenar, men nu var de borttagna.
Här har det aldrig varit en bom tidigare, men den var lätt att passera.
Den här bommen är dock lite farlig för det kan vara svårt att se ändan.
Även här var det tidigare blockerat med stora stenar.
Tillslut kom jag tillbaka till bommen jag såg när jag körde till Sandviken.
Men istället för att passera bommen i skogen körde jag en liten bit och hittade ett ställe där det var lätt att komma upp på den större vägen.
Jag närmade mig Åshammar.
Jag närmade mig bron över Borrsjöån.
Det var lugnt vatten i Borrsjöån.
Jag gasade vidare.
När jag kom till min verkstad rullade jag ut 690’in.
Men när jag skulle köra in 790’n började det jäklas igen, men ur med nyckeln och in igen så funkade det.
Jag gasade vidare över Borrsjöån med 690’in.
Sen körde jag några mindre vägar till Kungsgården.
Det var allt för idag, men nu ska jag försöka åtgärda problemet med nyckeln till 790’in.