Jag fick lite bråttom för att hinna till Preem i Järbo.

Jag passerade Prins Dirty Parts där ni kan handla MC-prylar till bra priser.

3 man dök upp vid Preem i Järbo, så vi blev 4 man körde säsongens tredje tisdagsrunda.

Eftersom det är så mycket stormfälld skog överallt hade jag planerat en runda på lite större vägar.

Jag tänkte att vi skulle köra över Sörjasbäcken, men det var ju tji.

Vi körde upp till Ånglarnas vindkraftområde norr om Lumsheden, där de håller på att montera ännu fler vindkraftverk.

Här var det en tidigare en härlig mindre väg, men sen började de bygga vindkraft i området.

Här hittade jag faktiskt en ny väg som inte ens finns på några kartor, men på min karta finns den från och med nu. 😊

Vi körde till sjön Lumsen där jag tyckte att det passade bra med en fikapaus.



Sen fortsatte vi på Kurres väg.

Det ligger otroligt mycket stormfälld skog överallt.

Härliga vägar.

Alla skogsmaskiner och timmerbilar sliter hårt på grusvägarna, så de har fyllt på med härligt tjock makadam på många ställen. 😊

Jag hittade i alla fall en stig som inte var blockerad av stormfälld skog.

Efter att vi hade kört 78,4 km på härliga grusvägar kom vi tillbaka till Preem i Järbo och alla var nöjda.

Efter att vi hade snackat lite gasade jag hemåt.

Ett kort på den spegelblanka Alsjön vid Styttingarna får avsluta det här lilla reportaget.

Att det bara blev 4 deltagare i kväll beror kanske på att det var så osäkra väderprognoser när jag bjöd in till kvällens tisdagsrunda.
Men vi 4 som var med hade i alla fall en fantastisk kväll och när jag kom hem blev det ännu bättre. För då såg jag att Hasse hade swishat ett bidrag för ruttplanering och guidning vilket jag är mycket tacksam för. 😊