På väg till OKQ8 i Storvik stannade jag för att kolla om vi verkligen skulle klara oss från regn när vi körde säsongens fjärde tisdagsrunda.

Skapligt varmt var det i alla fall.

När vi träffades vid OKQ8 berättade Ronnie lite om skillnaden mellan en standard och extrem Yamaha T7.

Vi drog iväg västerut, men vi kom inte så långt innan vägen var blockerad av stormfällda träd.

Vi stannade för att kolla in Lissjön.


Vi gasade vidare.

Vi stannade bredvid sjön Edsken.



Vi körde vidare till Hofors Båt och Vattenskidklubb, där vi lånade ett bord till kaffepausen.

Men det var ingen som åkte vattenskidor idag.

Efter kaffepausen körde vi vidare.

Vi körde bredvid vindkraftverken i Tjärnäs.


Härliga vägar.

Den här bommen har jag fått tillstånd att passera.

Men sen var det stopp igen, så vi körde en annan väg.

Den här vägen har aldrig varit med i någon tisdagsrunda.

Sen körde vi en genväg som inte finns på några vanliga kartor.

Den här vägen kör vi inte ofta, men i kväll var det dags igen.

Vi kom ut på Toretorpsvägen.

Sen körde vi den lilla vägen bakom ABB i Storvik.

Jag trodde att det skulle ta längre tid att köra kvällens 71 km långa runda, men vi kom tillbaka till OKQ8 med 5 minuter tillgodo.
Vi hade en trevlig kväll och alla deltagare var nöjda med kvällens runda på härliga grusvägar.

När jag kom hem såg jag att det hade kommit in ett litet bidrag via Swish för guidningen och det är jag grymt tacksam för. 😊