Jag tvättade 690’in och sen körde jag till Åshammar för att hämta 790’in som jag ska ha på en resa.
Det kommer inte att vara några sliriga grusvägar på resan som vi ska köra, så därför monterade jag Mitas E07 däck. Men det är bäst att testa däcken innan resan för att veta att det inte vobblar eller är obalans.
Men jag var naturligtvis tvungen att kolla några intressanta vägar.
Däcken funkade bra, men jag stannade för att ta några kort på dem.
Mitas E07 däcken satt monterade på 690’in när jag köpte den, men jag bytte nästan på en gång till grova nabbdäck, så det här bakdäcket hade rullat ungefär 5-6 mil.
Framdäcket var också nästan nytt.
Jag fortsatte på den sandiga stigen.
Den här vägen måste kollas.
Men den slutade med en vändplan.
Jag hittade en intressant väg som måste kollas.
Efter en stund blev den lite smalare.
Är skoterleder verkligen så här smala? Det är i alla fall en fin liten stig som säkert blir med på någon tisdagsrunda.
Jag ville köra lite asfalt också för att känna på däcken.
Tråkigt med asfalt så jag svängde av för att kolla läget.
Naturligtvis var jag tvungen att köra en bit på den orangemarkerade KTM-leden.
En tunnel under riksväg 272.
Jag såg ljuset i tunneln. 🙂
Jag körde till Högbo Qvarn där Jernviken MC har träffar på onsdagskvällar hela sommaren.
Enligt väderprognosen skulle det regna, så det var inte så många motorcyklister där i kväll, men vi som var där hade det trevligt.
Jag gick för att köpa en glass.
God glass och fin utsikt.
Alla trivdes.
Jag kollade några hojar och funderade hur många timmars putsande det krävs för att få det så här blankt.
Ägaren till den här HD’n hade tillverkat många delar själv. Bl.a. fotplattorna.
Snyggt instrument.
Det började bli dags att dra hemåt.
Jag körde en genväg.
De stora stenarna var det lätt att passera.
Det var allt för den här gången …. 🙂
Däcktest, rekognosering och ett besök på Högbo Qvarn.
Kommentera via Facebook