Test av Motoz Tractionator.

Det börjar bli dags att fixa det sista inför resan till Nordkap, så jag startade 690’in för att köra till min verkstad.

Jag rullade ut 790’in och såg att den har rullat 3982 mil. Men nu är det nytt drivpaket, ny kedjesläpa, ny kedjestyrare, nya framhjulslager och renoverad bakre stötdämpare.

790’in kändes lite tung i början eftersom jag har “bara” har kört med 690’in den senaste tiden.

Det är riv i däcken, men hur de funkar i blött gräs återstår att se.


Även framdäcket har rejält med mönster.

Jag drog iväg ut på några grusvägar för att testa Motoz däcken. Jag såg även att de har lagt stenar bredvid bommen, men den gick att passera.

Fina vägar.


Jag gasade vidare …

Som synes är det riv i bakdäcket. 🙂

Nu hoppas jag att Motoz-däcken håller de 400 milen till Nordkap och hem.


Uppdatering 20230717

Så här ser bakdäcket Motoz Tractionator Desert 140-80×18 ut efter 4395 km körning på mestadels grusvägar.

Kommentera via Facebook

Comments are closed.