Väderprognosen stämde när vi körde resan 86 mil grus, så vi fick inte en enda droppe regn på oss. Däremot blev det hemskt dammigt.




Vi har kört på många vägar med tjockt löst grus.

Vi har kört över några dåliga broar.

Men den sämsta bron hade bara varningsskylten kvar.

Den svaga bron var definitivt inte svag längre.

Den här bron var stabilast av alla.

Sen har vi kört på många spåriga vägar.

Vi har tagit många raster.

Vi har kört på härliga vägar med fina vyer.


Helt apropå hittade jag en väg som inte finns på vanliga kartor.


Vi har även kört på många orange-märkta KTM-leder.

Som sagt, det har blivit en hel del raster i värmen.

Otroligt vad man får se mycket i mina resor, som t.ex. ett övergångsställe långt ute i skogen. 😮

Vi har även kört många mil på tjock makadam.

Sen gjorde vi ett besök i Spökskogen.







Det jobbas hårt i skogarna för att få ut alla träd som blåste ner i stormen Johannes, vilket innebär att vägarna antingen är grymt spåriga, eller så har de tjocka lager med grov makadam.


En fördel med att skogen har blåst ner är att det har blivit mycket bättre utsikt på många ställen.

Jag har i alla fall tagit strax över 1000 bilder och sen kommer jag säkert att få bilder från deltagarna. Så ni kan räkna med att det kommer ett stort resereportage framöver. Kanske så sent som när det kalla höstregnet börjar falla, men det kan ju vara trevligt att kolla på sommarens bilder när regnet smattrar mot fönstret.