99 mil grus 2023

99 mil grus 2023 – intro och indexsida.
Länkar till 4 sidor med 321 bilder finns längst ner på den här sidan.

Jag började med att planera den åttonde varianten av 100 mil grus, som vi skulle köra åt andra hållet mot hur vi har kört 100 mil grus sju gånger tidigare. Detta innebar även att det skulle bli andra ställen för övernattningar, luncher och bensinstationer mm.  Tillslut blev det så många ändringar att det blev en helt ny resa, så därför beslutade jag i februari 2023 att ändra namnet till 99 mil grus.

Många av vägarna hade jag inte ens kört själv och jag hade planerat in minst 12 ställen som inte ens fanns på vanliga kartor, så det blev verkligen en ny resa. Men precis som vanligt förekom det tjock makadam samt spåriga, blöta, hala, gräsbevuxna och igenväxta vägar. På ett ställe var vi faktiskt tvungna att vända eftersom det var mycket blött och konstigt nog finns den vägen med på Garmins City Navigator Europe NTU karta. Dessutom körde vi över några grymt hala träbroar samt en runda i Tyfors bergrum.

Under resans gång tog jag närmare 1000 bilder, sen har jag fått bilder från Johan, Mats och Mikael. Alla bilder har jag dessutom döpt om till datum, tid samt fotografens namn, så att inte jag snor äran av en fin bild. 🙂 Som t.ex. den här bilden har fått namnet: 20230805-153900-Mikael-Troberg. Att bilderna är omdöpta till datum och tid gör det även möjligt för mig att med hjälp av GPS-loggarna hitta exakt ställe där bilden togs.

Efter nån veckas jobb med urval och redigering har jag publicerat 321 bilder på 4 olika sidor. Dels den här indexsidan och 3 sidor med bilder från en dag per sida samt en sida med några utvalda bilder. Länkar till de olika sidorna hittar du längst ner på den här sidan.

Torsdag den 3 augusti.

Innan jag skulle köra till Ockelbo kollade jag SVT’s väderprognos till kvällen och det såg ut att kunna bli blött.

Det regnade mer eller mindre hela vägen till Ockelbo.

Jag tankade vid OKQ8 i Ockelbo så att det skulle vara full tank när själva resan startade.

Snart framme vid Raggsocka Logi i Ockelbo.

Bara 5 motorcyklar än så länge, men det var 9 personer som skulle övernatta i Raggsocka Logi och 3 till skulle ansluta på fredag morgon.

Vid 19-tiden gick vi till Atalanta Pızzerıa & Restaurang för att äta något.

Alla hade inte kommit än, men vi var i alla fall 7 personer vid middagen.

Efter middagen gick vi tillbaka till i Raggsocka Logi för att snacka och kolla varandras hojar mm.

Klicka på nån av pilarna för att se och läsa mer om 99 mil grus:

Några utvalda bilder, eller “the best of 99 mil grus 2023”

Dag 1.
Raggsocka Logi, Ockelbo – Ekshärad Logi och Vandrarhem.

Dag 2.
Ekshärad Logi och Vandrarhem – Hotell Skinnargården, Malung.

Dag 3.
Hotell Skinnargården, Malung –  Raggsocka Logi, Ockelbo.